Rytíř: Koukám na ten FAQ, který postoval Xeth a je to to samé co jsem napsal já. :o) Tady to máš:
A human fighter with Strength 14 drinks a potion of bull’s strength, which increases his Strength to 18. A few rounds before it elapses, he takes 4 points of Strength damage, reducing his Strength to 14. This has no impact on the potion’s effect, and the character still technically has a +4 enhancement bonus to his Strength score (so another bull’s strength spell would have no effect). When the potion’s duration elapses, the +4 bonus disappears, reducing his Strength to 10.Co se týče tohohle:
A halfling wizard with Strength 8 takes 10 points of Strength damage, reducing his Strength to 0. (There are no negative ability scores.) If the party’s paladin casts bull’s strength on the halfling, his Strength increases to 4 for the duration of the spell. If, during that spell’s duration, the halfling takes another 5 points of Strength damage, his Strength is once again 0. When the spell wears off, he loses the +4 bonus but is still at Strength 0.Tady nic nenamítám, ale dalo by se toho zneužít tak, že by jsi při Síle 0 nasadil opasek (tudíž by jsi měl 4) a po opětovném damage třeba těch 5 (tím pádem zase zpět na 0) by jsi ho jen sundal a nasadil. Tak by jsi měl opět 4, protože opasek je vlastně permanentní Bull's Strenght +4, který ovšem můžeš negovat kdykoliv ho sundáš (sundání a nasazení je pak to samé jako vypršení trvání kouzla a zakouzlení nového), takže žádné pravidlo pro sčítání/nesčítání stejných efektů neplatí.
Upravil bych to asi tak, že při Síle 0 už enhancement bonus nefunguje - není co vylepšovat. Když při 0 nefunguje penalizace, tak by neměl fungovat ani bonus. :o)
Ještě rulelawyersky dodám, že FAQs jsou občas spíše taková houserule a nevycházejí 100% z pravidel. Tohle bylo už několikrát dokázáno (např. Mirror Image x Cleave nebo Nondetection x True Seeing).